2013. július 1., hétfő

Egy macska krónikája


Cím: Egy macska krónikája
Kulcs: Potterék macskája, Minerva McGalagony, Hagrid tökágyása   
Korhatár: 12
Figyelmeztetések: gyilkosság, szereplő halála
Jognyilatkozat: A jogok J.K. Rowlingot illetik, és nem származik anyagi hasznom a történetből.
Tartalom: Potterék macskájának rögös életútja születésétől egészen addig a napig, amikor a Potter-házaspár az életét vesztette.


Bevezetés
Ha tudnátok, miken mentem keresztül. Közel sem volt szokványos az életutam, így a végéhez érve talán jobb lesz kicsit visszatekinteni. Nem voltam soha központi figura, nem csináltam nagy tetteket, nem vagyok híres. Azonban olyan dolgokat tapasztaltam és láttam, amiket egyszerűen nem tudok csak úgy magamban tartani. Szerencsére, van egy társam, akinek a segítségével a történetem nem marad titokban.
1978 szeptemberében láttam meg a napvilágot, öt testvéremmel együtt. Kicsit bosszantó volt eleinte, hogy éreztem, hogy élek, lélegzem és éreztem a végtagjaimat, de nem láttam semmit. Anyám nagyon jól bánt velünk, az első három napban nem is nagyon mozdult mellőlünk, utána persze, neki is elő kellett teremtenie valahonnan a gyomrába valót, hiszen akkor nem tudott volna táplálni minket az élethez szükséges anyatejjel. A vakon töltött napok nem voltak éppen életem legjobbjai, sosem tudtam, hogy éjszaka van vagy nappal, persze olyan fiatalon még nem is tudtam, hogy voltaképpen mit is jelentenek ezek. Nem tudom pontosan, mikor nyílt ki a szemem, de az nagyon szép volt. Kinyitottam, és a távolban egy kastély körvonalait láttam. Feltűnt azonban más is. Egy igencsak nagynak mondható kunyhó közelében születtünk. Nem volt más mellettünk, csak tök mindenhol. Persze, nagyon is kényelmes volt a mi kis helyünk, egy hatalmas kosárnak mondható tárgyban feküdtünk, amit a sok pokróc tett kényelmesebbé. Ekkor hallottam, hogy kicsapódik a kunyhó ajtaja és valaki kijön. Furcsa egy teremtés volt, annyi bizonyos. Hatalmas volt, nem sokat jegyeztem meg belőle, de a barna mellényét és az arcát borító fekete szőrt igen.
- De kis édesek, már kinyitották a szemüket. – mosolygott az illető. – Dumbledore is jrt már nálatok, aranyoskáim. Egyedül azt sajnálom, hogy el kell majd mennetek innen.
Nem igazán fogtam fel, miket is mond a hatalmas kolosszus, persze, nem is nagyon érdekelt. Nagyon szép volt maga a táj, a kastély gyönyörű volt, csillogott a Nap, azonban a mögöttünk lévő erdő teljesen sötét volt. Eleinte nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki, a későbbiekben azonban kiderült, hogy igencsak nagy jelentősége van.

Pár hónappal később
Az addigi életem egy kastély közelében zajlott, tökök között. Anyám mindig a legjobbat akarta nekünk, megtanultuk a vadászat mesterségét, habár én még egy kisebb madárnál nagyobb állatot nem ejtettem el. Anya szerint nem is kellett még, az ő szavaival élve, még nyitott könyv a világ. A barna mellényes, szőrös arcú lény is mindennap meglátogatott minket, hozott ennivalót vagy éppen tejet. Akkoriban már le voltunk szokva az anyatejről, már erősek voltak a fogaink is, szilárd ételt kaptunk, ami egyrészt nagyon is ízletes volt, másrészt sajnos még az új fogakkal picit gondot okozott a megrágása, de megoldottuk.  
Szerettem azt a helyet, valahogy olyan varázslatos volt minden. Mint a mesékben. Itt elhittem azt, hogy szép az élet, ha mindent az én szájízem szerint csinálok. A fiatalkori napjaimról nem lehet különösebben elmondani, hogy izgalmasak lettek volna. Általában nappal aludtunk, este pedig játszottunk vagy éppen vadásztunk. A közeli erdőnek csak a szélén jártunk, anya megtiltotta, hogy bemenjünk oda. Nagyon sötét volt ott, még akkor is, ha kint sütött a nap. Boldog voltam, azt kell mondanom. Mindenem megvolt, amit szerettem volna, a testvéreimmel jól kijöttünk, picit a kastélyhoz is közelebb mentünk. Meglepett, mikor láttam, hogy mindenki ugyanolyan ruhában van szinte és mindenkinek volt a nyakán ilyen huroknak nevezhető valami. Valakinek zöld volt, vagy éppen narancssárga, de volt kék és piros is. Jól elvoltunk, szép korszak volt. Egy napon azonban minden megváltozott.
Egyik délután a nagy óriás könnyek között jött ki a kunyhójából. 6 doboz volt nála, nyilván nekem és a testvéreimnek. Nem értettük pontosan, mit akarnak csinálni velünk. Próbáltam elbújni egy bokor mögé, de az óriás keze gyorsabb volt. A doboz belsejében találtam magam, az oldalán voltak lyukak, így hála a jó égnek, kaptam levegőt. Akkor tudatosult bennem, hogy elvisznek. Még hallottam anyám felháborodott nyávogását, épp próbáltam válaszolni neki, de vittek. 
- Minerva, legyen óvatos az úton, a kicsik még aligha voltak levegőben – mondta egy szürke ruhás, hosszú süveges ember. Neki is volt szőr az arcán, pont, mint az óriásnak, csak ő kisebb volt és neki fehér volt a szőre. Volt valami a szeme előtt, ami teljesen olyan alakú volt, mint a félhold a csillagos égen.
Azt vettem észre utána, hogy nem a földön vagyunk. Szédületes volt. A kastély most valahogy alám került, és csak magasabbra mentünk. Végül már hátra pillantva sem láttam a kastélyt vagy a kunyhót. Szomorú voltam, legszívesebben sírtam volna, de csak szomorúan nyávogtam, mert ott kellett hagynom anyámat és ki tudja, mi lesz velem.
Nem tudom, hogy meddig tartott ez az állapot, mert én elszenderedtem a dobozban. Egyszer csak azt vettem észre, hogy ismét földet értünk. Titkon reménykedtem abban, hogy csak a tűrőképességem határát feszegetik, és ismét láthatom anyámat, de nem ez történt. Más helyen voltunk. Itt is minden csupa zöld volt, voltak fák és volt puha fű, de ez egy másik hely volt.
- Lily! – kiáltott az útitársam. – Meghoztam a házikedvencet!
Lépéseket hallottam, minden bizonyára a Lily nevű illető közeledett.
- Köszönöm, Minerva. James nagyon fog örülni neki. Tudod, jelenleg a baba project nem igazán játszik nálunk, mindkettőnknek sok a dolga, de talán ez a kis aranyos feledteti velünk ezt – emelt ki a dobozból a szép hang tulajdonosa.
Közelebbről megnézve, ő sokkal szebb volt, mint a többi furcsa lény, akit láttam. Az óriás és a félhold szemű embernek volt szőr az arcán, de neki nem. A fején volt a szőre és olyan szép vörös volt, hogy azt nem lehet elmondani. A szemei is kéken csillogtak, megnyugodtam, mikor a karjába vett. Elköszönt a Minerva nevezetű egyedtől, az még utoljára megsimogatott, aztán bement velem a házba. Egyedül voltunk egy jó ideig, próbálta oldani a feszültségemet, ami sikerült is neki. Nagyon jól eljátszottunk és én már elfogadtam azt, hogy anyámtól távol kell laknom és legalább jó helyre kerültem. Pár óra múlva egy férfi jött be a házba. Biztos az a James nevű volt az. Neki is volt valami az orrnyergén, pont, mint a fehér szőrű embernek. Fekete haja volt, meglehetősen vékony volt, de fáradtnak látszott.
- Szia édesem. – ment oda hozzá Lily. – Jó volt a napod?
- Fogjuk rá. Picit fáradt vagyok. Veled minden rendben? – ölelte át a szemüveges fazon Lilyt.
- A legtökéletesebben. Sőt, megvan az első háziállatunk – mosolygott Lily.
- Igen? Nocsak. – nevetett James. – Most hol van?
- A másik szobában. Idehívom. Cicc, cicc!
Ez a szó valahogy olyan jólesett a füleimnek, pláne Lily szájából, hogy muszáj volt közelebb mennem. James nagyon kedves ember volt, rögtön a karjába vett, cirógatott, amitől elkezdtem dorombolni. Jó érzés volt.   
- Mi legyen a neve? – kérdezte, miközben a fülem tövét vakarta.
- Hmm… nem tudom – felelte Lily.
- Hamár ilyen kis bátor volt, legyen a neve Godrik. Griffendél után szabadon- nevetett James.
- Ez jó ötlet, drágám – mosolyogott Lily.

Tehát új helyre kerültem, lett nevem, lettek gazdáim, akik nagyon jól bántak velem, szabad bejárásom volt a házba, de persze, a kertbe is kimehettem, minden jól alakult. Egyet sajnálok csak nagyon: A saját fajtámból nem láttam senkit. Én mégis boldog voltam, és elhittem azt, hogy itt semmi nem bánthat engem.

1981 októbere
Nem nagyon történt említésre méltó dolog az utóbbi három évben. Pár hónapos voltam, mikor Potterékhez kerültem, minden jó volt, élveztem az ottani életet. Egy igazán szép és jó család tagjának mondhattam magam. Persze, azóta nagyobb lettem és bátrabb, több egeret és madarat sikerült elkapnom a hátsó kertben. Valami azonban mégis volt, ami megváltoztatta a családot.
Lily úgy tavaly tél közepén bejelentette, hogy babája lesz. Gyakorlatilag ez azt jelentette, hogy lesz egy emberi testvérem. A magam részéről, örültem neki, kicsi embert nem láttam még és legalább a játszótársam lesz. A hónapok csak repültek és a kicsi Harry megszületett. Persze, onnantól kezdve nem én voltam a középpontban, de ez abszolút érthető volt. Édes volt az arca, ahogy néztem, Lily szemeit örökölte, de az idő múlásával az is kiderült, hogy a fekete haja az apjáé.
Egyik nap, mikor kint lestem egy újabb madár után a kertben, valamire figyelmes lettem. Valami mozgott az egyik bokorban. Azt gondoltam, ez elég nagy fogás lesz. Ám ekkor egy másik macska jött elő a bokorból. Nem is tudom, mióta nem láttam a fajtámból senkit, így nagyon örültem.
- Szép estét, Godrik – köszönt az idegen.
Olyan szép volt egy fajtársamat hallani, miközben a nyelvemet beszéli. Igazán megható pillanat volt.
- Honnan tudod a nevemet? – kérdeztem.
- Pár hónapja figyelem Potteréket. Sőt, én voltam az, aki idehozott téged úgy három évvel ezelőtt – közölte.
- Az nem lehet, én határozottan emlékszem, hogy én repültem és egy bizonyos Minerva nevezetű illető hozott ide engem – közöltem.
- Gyere velem kicsit távolabb és megmutatom – hívott az idegen.
A közeli patak partján álltunk meg és hirtelen a macskából ember lett. Tényleg öltözékben volt, mint az, aki idehozott.
- Hiszek neked. Mit keresel itt? – kérdeztem.
- Aggasztó híreket hoztam. – kezdett bele. – Talán te nem tudod, de a varázslók és boszorkányok világában él egy rendkívül veszélyes mágus. A neve Voldemort. Rossz útra tévedt, fekete mágiát használ és sok család kiirtásáért felelős.
- Potterékhez mi köze? – gyanakodtam.
- Létezik egy jóslat, miszerint egy júliusban született gyerek egyszer meg fogja dönteni a hatalmát. Harry pont akkor született, így Voldemort számára mos minden nyári gyerek ellenség. Nem kell hozzá sok idő és minden bizonyára itt is felbukkan, hiába van Fidelius-bűbáj a házon, ami elrejti a kíváncsi szemek elől. A Nagyúr hívei ma már szinte mindenhol ott vannak. Ha idejön, arra kérlek, ne szállj szembe vele, túl értékes macska vagy te ahhoz. Mentsd a bőröd. De nem valószínű, hogy akárki jön is ide. Nem tudjuk sajnos elkapni, mert nem ismerjük a pontos helyét a főhadiszállásának. Nem sok mindent tudunk tenni, még akkor sem, ha idejön. – figyelmeztettet.
- Macska vagyok, megérzem a veszélyt, ha úgy van – közöltem.
- Igen? Ez még nekem újdonság. Ha megérzed a veszélyt, csak nyávogj egyet, minden bizonyára közelben leszek – mosolygott.
Búcsút vettünk egymásnak Minervával, én pedig visszamentem a házba. A szavai visszhangoztak a fejemben, de biztonságban éreztem magam. Nem lesz itt semmi gond. Mosolyogva hajtottam álomra a fejemet.

1981. október 31.
Valami nem stimmel. Talán Minervának igaza volt. Érzek valamit, olyan, mintha egy vihar lenne készülőben. Ugyanolyan nap volt, mint a többi, de rosszat sejtetett. Minervát próbáltam felkeresni, de nem találtam sehol. Magamra maradtam. Bementem a házba és éreztem a vihar illatát. Valami rossz fog történni, és talán utoljára láthatom őket. Ők boldognak látszottak. A kis Harry megtanult lassan járni is. Nem tudom, milyen ünnep volt, de tököt faragtak és James még egy plüss csontvázzal szórakoztatta Harryt.
18:00: Történni fog valami. Legszívesebben sírnék, de erősnek kell maradnom. Ez nem attól van, mert láttam szörnynek öltözött gyerekeket az utcán, tőlük nem ijedtem meg. Itt valami más gond van.
19:00: Küszöbön van a baj, akkor már az egész testemen éreztem. Olyan érzés volt, mintha Lily és James elhagyni készülne engem. De itt valami külső tényező volt az ok.
20:00: Valaki bejött a házba. Csak egy csuklya volt rajta, az arcát nem láttam. Nem kerestem a bajt, még éppen hallottam Lily sikoltását, mikor kimenekültem a kertbe. Csak elbújtam egy bokor mögött és egész testemben reszkettem. Láttam egy zöld fény, hallottam Lily sikoltását. Percekkel később még egy zöld fényt láttam. A ház oldala kirobbant, az egész romokban állt. Siettem vissza. Jamest a folyosón vettem észre, csak ott feküdt. Nem lélegzett, szemüvege eltört, csálén állt az arcán. Meghalt.
Gyorsan Harry szobájába mentem és a legszörnyűbb látvány fogadott. Lily is a földön feküdt. Azt kívántam, hogy ne jusson James sorsára. Sajnos nem ez mutatkozott meg. Ő sem lélegzett. A gazdám, a legkedvesebb ember ezen a világon holtan feküdt előttem. Összetörtem. Az némiképp vigasztalt, hogy Harrynek semmi baja nem esett, viszont lett egy villám alakú sebhely a homlokán.
Gyászomban nyávogtam kettőt felé, ott már nem volt maradásom. Abban bíztam, hogy a kölyöknél minden rendben lesz. Nagyon sajnáltam, amiért a szülei támogatása és jelenléte nélkül kell majd felnőnie. 
Kimentem az utcára és azonnal Minervát hívtam. Érdekes módon rögtön megjelent.
- Hol voltál? Miért késtél? Éreztem a bajt és te nem jöttél! – háborodtam fel.
- Potterék halála szörnyű módon következett be. Nem láttuk ezt előre. Voldemort könnyűszerrel legyőzött volna így is bennünket – mondta.  
- Őt nem láttam odabent.
- Elvesztette az erejét, semmivé lett.
- Akkor ez jó hír, nem? 
- Egy tragédia következett itt ma be.
- Harry még él. Bent van a szobában. Segítség kell neki.
- Szólok Dumbledore professzornak. Veled mi lesz, Godrik?
- Nem tudom. Ez az egész felkavart. Elvesztettem a gazdáimat, és a kóbor macskák nem sokáig élnek- szontyolodtam el.
- A legjobb az lenne, ha visszamennél a kastélyhoz, ahol a gyerekkorodat töltötted.
- Az anyám még él?
- Sajnos nem. Egyszer bement a Tiltott Rengetegbe és nem jött ki többet. Sajnálom. 
- Visszamegyek.
- Eldöntötted?
- Igen.
- A Griffendél ház macskája leszel. A klubhelyiségben lakhatsz. A kastélyba diákok járnak, az gyakorlatilag egy iskola. Te a legdicsőbb ház kabala állata leszel.
- Ez megtisztelő.
Nem volt miért maradjak ezután. Potterék meghaltak, a ház romokban. Minerva elintézte a visszautamat a kastélyhoz. Eléggé magasan volt az a bizonyos klubhelyiség, de bevackoltam magam oda. Két hétig gyászoltam Lilyt, de utána tovább léptem. 

Befezejés
Szép volt minden a Griffendél ház klubhelyiségében sok szép történetnek voltam a szemtanúja és sok helyes diákot ismertem meg. Minervával még mindig beszéltünk, sokszor volt a téma az a bizonyos este és Voldemort bukása. Immáron két éve, hogy itt vagyok. Újra visszajöttem oda, ahol a gyerekkoromat töltöttem, és ettől is boldog voltam. 
Nem tudom, mi lett Harryvel, még sokat gondoltam rá, mikor a naplementét csodáltam az ablakból. Remélem olyan bátor lesz, mint az apja. Sok szerencsét, Harry!

10 megjegyzés:

  1. - Az alap történet érdekes, bár a kivitelezés lehetett volna sokkal jobb is
    - A szókincse nem túl bő, ajánlanám hogy olvass sokat, az segít
    - Túl sok a szóismétlés, erre legközelebb figyelj jobban
    - Én nem tudnám elképzelni, hogy a szereplőid ilyeneket mondanak, szerintem egyáltalán nem karakterhű
    - A leírásokon van még mit dolgozni, nem igazán tudtam elképzelni őket

    Pontok:
    1. 10\4
    2. 10\5
    3. 10\5
    4. 10\6
    5. 10\7

    VálaszTörlés
  2. Elfogadható kis történet.
    A cselekményvezetés, a szerkezet jó, igaz néhol el kellett gondolkozzak, hogy hogy is van valójában. A fogalmazással van baj, szerintem igénytelen. Túl sok benne a szóismétlés(pl: a volt szót 81x használtad), és a leírások is lehetnének jobbak. 5 pont
    Hát amennyire meg lehet állapítani, karakterhű, bár ezt nem lehet 100%-osan megállapítani, mert nem sokat szerepelt a könyvben. Tetszett Godrik szerepe, bár nagyon hiányoltam egy kis leírást róla, hogy hogyan nézett ki, stb. 6 pont
    A mellékszereplők viszonylag karakterhűek, de nincsenek kidolgozva teljesen. 6 pont
    A könyvhűség megvan, egy HATALMAS hibán kívül. Lily szeme nem kék. Ezt az apró részletet sokszor kihangsúlyozták a könyvben, ezért volt számomra annyira zavaró. 8 pont
    Véleményem szerint jól felhasználta a kulcsokat, bár nem volt túlságosan ötletes. 8 pont

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelem a kritikát,habár az igénytelen szót nem kellett volna használni,akármennyire is nem tetszik a történet.
      FuraMark

      Törlés
  3. Hali!

    Mennyire tetszett általában a történet? 3 pont

    Bocsi, nem nagyon fogott meg. Szeretem a macskákat, sőt, nekem is van négy, de ez valahogy... olyan összecsapott lett. Fogalmazás szempontjából is, meg történetvezetésileg is, át kellett volna még nézni és gondolni párszor.

    Mennyire tetszett a főszereplő állat karaktere? 3 pont

    Őszintén, én végig úgy éreztem, hogy ebben a macskában egy középkorú ember lelke lakik. Abszolút macskátlan volt - persze, az ember nyilván nem tudja, milyen egy cica lelke pontosan, de... hát na. Örülnék, tényleg, ha nekem ilyen turbócicóim lennének, akik minimum zsenik, hogy egyből tudják a nevüket, a gazdájuk nevét, ésatöbbi. Emiatt nem élethű; egy valódi macska közel sem ilyen, még viselkedésre sem. Szóval... Nem nagyon jött át ez sem.

    Mennyire tetszettek a mellékszereplők? 6 pont

    Lily egészen karakterhű lett. James és Hagrid keveset szerepeltek, ők megfeleltek. McGalagony nem tetszett, főleg itt a végén. Abszolút nem volt érezhető belőle, hogy sajnálná Potteréket, csak tényeket közölt, szárazon, és a macska sorsa érdekelte, holott azért a gyilkosság...

    Mennyire volt könyvhű a történet? 5 pont

    Egy kicsit. De annál a résznél már fogtam a fejem, hogy Voldemort számára minden nyári gyerek ellenség. Ugyanis Voldemort Harry születése előtt tudta már, hogy vagy Potterék, vagy Longbottomék a cél. McGalagony jelenléte a végén itt plusz negatív pont, ha lehet így mondani, hiszen ő a közelében sem volt a háznak azon az estén.

    Mennyire használta fel jól az író a kapott kulcsot? 6 pont

    A macska végig benne volt, ezzel nincs gond. A személy nekem megfelelt, nem volt hangsúlyos, de benne volt. A helyszín kulcs viszont abszolút nem illett az egészbe, hiszen Hagrid allergiás a macskákra, kétlem, hogy a tökágyásban nevelte volna a kiscicákat, ezt egészen máshogy kellett volna megoldani.

    Remélem, nem bántottalak meg a kritikámmal :)
    Köszönöm, hogy olvashattam, és sok sikert kívánok neked a továbbiakhoz!

    Lil

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Amikor felkerült a történeted, rögtön elolvastam, de nem tudtam, hogy a kihívás résztvevőjeként írjak-e kritikát, vagy se. Végül úgy döntöttem, hogy ha már mindenkinek elolvasom a novelláját, írok is hozzájuk véleményt, csak pontozni nem pontozok.

    Visszatérve a történetedre: voltak olyan részek, amik tetszettek, mások kevésbé. Sajnos ebből az utóbbiból volt több, ennek ellenére nem csak a rossz dolgokat akarom leírni neked. Szeretem a macskákat, ezért vártam, hogy mit fogsz kihozni a dologból. Érdekes volt, hogy a történetet a macska szemszögéből írtad le, bár kicsit furcsának tűnt a macska gondolkodása, meg ilyesmi. Sokszor úgy éreztem, hogy túlságosan is emberként gondolkodik, . Az az ötlet viszont tetszett, hogy Godrik a Griffendél ház macskája lett, illetve előtte a macska névadása is.

    Néha nem éreztem annyira könyvhűnek a történetedet, leginkább a mellékszereplők miatt. Például nagyon furcsa volt nekem Minerva karaktere... úgy értem, ahogy a macskával beszélt Potterék halála előtt. Különösen az a rész, amikor azt mondta: "Ha idejön, arra kérlek, ne szállj szembe vele, túl értékes macska vagy te ahhoz. Mentsd a bőröd.". Voltak más apróságok is, de ez lényegtelen. Mivel én általában AU történeteket írok és olvasok ez alapvetően nem zavart volna, de mivel a kihívásban könyvhű történeteket kellett írni, ezért gondoltam, ezt is leírom.

    Végül még szeretnék írni egy kicsit a történeted nyelvezetéről. Bár volt néhány szóismétlés, ami egy kicsit zavart, leginkább egy valamit furcsálltam a fogalmazásodban. Azt írtad, hogy a macska meglátta a napvilágot, pedig vakon született, és utána még le is írtad, hogy mennyire zavarta, hogy nem lát. Szóval... ez fura volt.

    Bár ez a történeted nem tetszett annyira, mint reméltem, további sok ihletet kívánok, és további sok sikert is. :)

    Üdv: Susane
    (Megtalálsz a Kritika Klubban és itt a fórumon is :D)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Író! :)
    Mennyire tetszett általában a történet? 10/5
    - Nehéz helyzet elé állítottál, mert betegesen rajongok a cicákért, és a történet alapötlete is tetszett, hogy Godricon (ez egy nagyon jó ötlet volt!) keresztül mutatod be Lily és James tragédiáját. Azonban a sok szóismétlés, az elírások és félregépelések vagy a nyelvezete miatt nem tudtam gördülékenyen olvasni. Sok helyen össze lehetett volna vonni az egyszerű mondatokat, és jobban oda kellett volna figyelni arra, hogy ne legyen magyartalan a szórend. Szerintem célszerű lett volna átnézetni egy bétával, mert sok lehetőség volt a sztoriban, többet is kihozhattál volna belőle. (A címe viszont nagyon tetszett, ahhoz szívből gratulálok!)
    Mennyire tetszett a főszereplő állat karaktere? 10/5
    - Annyira nem éreztem, hogy egy cicusról van szó. Persze nem könnyű macska vagy bármilyen más állat szemszögéből írni, mégis hiányoltam belőle néhány cicásabb jellemvonást.
    Mennyire tetszettek a mellékszereplők? 10/3
    - Itt sajnos nem nyertél meg magadnak, mind Hagridot, mind McGalagony professzort OOC-nek éreztem. Ráadásul "Minerva" Lilyék tanára volt, nem hiszem, hogy a varázslóknál túl jellemző szokás lenne, hogy miután végeztek, összetegeződnek. És amire szerintem jobban ügyelj a jövőben, hogy nem mondják ki a szereplők Voldemort nevét, Nagyúrnak pedig a hívei szólítják.
    Mennyire volt könyvhű a történet? 10/7
    - Beleillett az eredeti cselekménybe, azzal nem volt probléma, viszont Lily kék szemét olvasván kicsit összeráncoltam a homlokom. Ilyen apróságokra figyelj jobban, mert sok múlhat rajta, ezektől lesz igazán harrypotteres egy fic - szerintem. ;)
    Mennyire használta fel jól az író a kapott kulcsot? 10/7
    - A macska nagyon jól benne volt, hiszen róla szólt a történet, McGalagony is feltűnt, bár nem igazán volt önmaga (ooc!), a tökágyás pedig bájosan volt beillesztve, aranyosak lehetnek a kiscicák, ahogy ott téblábolnak - Hagrid legnagyobb bosszúságára! :D
    Üdvözlettel:
    Clarey

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    A történet nem igazán tetszett, megpróbálom összeszedni a főbb problémáimat.
    Ahogy te is írod, a macskák csukott szemmel születnek, tehát a „1978 szeptemberében láttam meg a napvilágot” kifejezést már csak ezért sem kellene itt használni.
    A történet végig tele van fura, logikátlan kijelentésekkel, itt van rögtön az, mikor a macska kinyitja a szemét, és megpillantja Roxfortot. Az előző mondatban írod, hogy még azt sem tudja, mi a különbség az éjszaka és a nappal között, illetve még soha az életben nem látott semmit, honnan tudja, hogy épp egy kastély van előtte? Csepp a tengerben.
    Gondolom, ez egy mese lett volna a macska szemszögéből, na de hát akkor a macskának legyen már valami különleges tulajdonsága. Már azon kívül, hogy megérzi a bajt, amiről mi mindannyian pontosan tudjuk, hogy mikor következik majd be, sőt azt is, hogy hogyan, meg azt is, hogy mi lesz a vége. Innentől kezdve Minerva hosszas magyarázkodása sem hordoz semmiféle újdonságot magában, és a megjelenése teljesen felesleges.
    Nem értettem, Minerva miért tartja fontosnak a macskát, én nem látom annak.
    Fogalmazás terén van még mit fejlődnöd, nem éreztem sem gördülékenynek, sem kiforrottnak.
    Egy helyen furán váltakozott a múlt és a jelen, meg a központozással végig voltak gondok, de megkíméltél minket a súlyos nyelvtani hibáktól, amit köszönök.
    A pontjaim nem lesznek a legjobbak, mert ez itt egy kihívás, ahol azért fontos, hogy értékeljünk, elvégre ezen múlik a versenyetek.

    Mennyire tetszett a történet egésze? Nem igazán nekem való. 2 pont
    Milyennek találtad a főszereplő állatot? A főszereplő állattal az volt a legnagyobb gondom, hogy nem is állatként tekintettem rá, mert egy állat nem így viselkedik/gondolkodik (remélem legalábbis!). 4 pont
    Milyenek a mellékszereplők? Nem is nagyon voltak, szóval így elég nehéz pontozni. 4 pont
    Könyvhű-e a történet? Az, egy-két apróságtól eltekintve. 9 pont
    Jól használta-e fel az író a kulcsokat? Felhasználta, de nem volt benne túl sok kreativitás. 8 pont.
    Üdv,
    MP.

    VálaszTörlés
  7. Mennyire tetszett a történet egésze?
    Sajnos nem fogott meg. Az egészet elkapkodottnak, logikátlannak és elnagyoltnak éreztem. Mintha túl hamar le szeretted volna tudni a feladatot. Jobban ki kellett volna fejteni a történéseket, mert igazából csak közölve voltak a dolgok, mint például az, hogy mennyire megszerette a gazdáit a macska, de a folyamatot, ahol ezt le is írod, hiányoltam. Így viszont nem tudtam sajnálni sem Potteréket, sem az elárvult macskát, mert nem váltott ki belőlem érzelmeket a vesztesége. Ezen kívül engem meglehetősen zavartak a helyesírási hibák és az elgépelések. Egy bétával át kellett volna nézetni. 4 pont

    Milyennek találtad a főszereplő állatot?
    Nem fogott meg a „jelleme”. 3 pont

    Milyenek a mellékszereplők?
    Mint a macska: számomra jelentéktelenek, a fent említett okok miatt. 3 pont

    Könyvhű-e a történet?
    Mondhatjuk, hogy nagyjából igen, bár azt nehezen tudom elképzelni McGalagonyról, hogy simán végignézi, ahogy a számára kedves embereket csak úgy lemészárolják. 7 pont

    Jól használta-e fel az író a kulcsokat?
    Benne voltak, de nem nagyon mozgatták meg a történetet. 5 pont

    VálaszTörlés
  8. A kihívás írói szakasza lezárult. Köszönöm mindenkinek, aki értékelte a történetet.

    VálaszTörlés